czwartek, 17 kwietnia 2014

Wielkanoc w Niemczech

Ponieważ strasznie się nudzę, bo mam wolne, postanowiłam napisać Wam coś o Wielkanocy w Niemczech. Ostatnio robiłam o tym projekt na angielski, więc dowiedziałam się kilku ciekawych rzeczy ;3
1. Zajączek Wielkanocny - można powiedzieć, że jest odpowiednikiem Świętego Mikołaja. Przynosi on pisanki, czekoladowe zajączki, słodycze i inne drobne prezenty i następnie chowa je w ogrodzie. Zaraz po śniadaniu wielkanocnym dzieci wyruszają do ogrodu w celu poszukiwania upominków przyniesionych przez Zająca ;D

2. Ognie Wielkanocne - to nic innego jak ogniska rozpalane głównie na wsiach. Symbolizują zapewnienie urodzaju i przepędzenie zimy, a jako tradycja chrześcijańska Zmartwychwstanie Chrystusa.

3. Bukiet Wielkanocny - to przystrojone  kolorowymi i wzorzystymi wydmuszkami gałązki włożone zazwyczaj do wazonu. Czasem też ludzie dekorują drzewka i krzewy w ogrodzie.
Mam nadzieję, że te ciekawostki zaciekawiły Was i dowiedzieliście się czegoś nowego :D A Wy, macie jakieś rodzinne tradycje wielkanocne? ;)

2 komentarze: